2024ko udan nabarmendutako artikuluak: Gazte-justiziaren esku-hartzea eskolako indarkeria-kasuetan; Robert Pogue Harrisoni elkarrizketa; Instagramen eragina unibertsitateko ikaslearen nortasun-eraikuntzan

Argitalpen-data: 

Ekaineko artikulu nabarmenak


FERNÁNDEZ SIMO, J.D., MIGUELENA TORRADO, J., CARRERA FERNÁNDEZ, M.V. y BLANCO PARDO, N., 2024. Dimensiones socioeducativas específicas del alumnado universitario con medida administrativa de protección. Revista de educación, no. 404, ISSN 0034-8082

Haurrak babesteko sistemaren egoitza-baliabideetan bizi diren haur eta nerabeen kolektiboak gizarte-zailtasun espezifikoak ditu, eta horrek eragin negatiboa du eskola-inklusioaren prozesuan. Tutoretzapeko nerabeek beren adinkideek baino adierazle akademiko okerragoak dituzte. Aldez aurreko ikerketek adierazten dute salbuespenezkoak direla goi-mailako ikasketak eta are unibertsitate-ikasketak egiten dituzten kasuak. Azterlan honetan proposatu zen aztertzea zer gizarte- eta hezkuntza-dimentsiok eragiten dioten babes-egoitzetako baliabide horietatik datozen ikasleen unibertsitate-ibilbideari unibertsitate-graduak hasten diren unean. Horretarako, ikerketa kualitatibo bat diseinatu zen teoria funtsatuaren ikuspegiaren arabera. Lehenengo fasean, 154 elkarrizketa egin ziren luzetarako lau jarraipenetan, bakoitza 36 hilabetekoa. Bigarren fasean, 18 elkarrizketa egin ziren, sei bizitza-kontakizun egiteko. 10 ikaslek, zazpi emakumek eta hiru gizonezkok, hartu zuten parte. Parte-hartzaileek Santiagoko, A Coruñako eta Vigoko unibertsitateetako campusetan ikasi zuten. Emaitzek adierazten dute tutoretzapeko gazteen ahultasun-egoera areagotu egiten dela unibertsitatera sartzen diren unean. Babes-sistemaren estaldura desagertu egiten da egoitza-baliabideak uzten dituztenean, eta koltxoi sozialik eta erakundeen laguntzarik ez izateak kolektiboaren integrazio-prozesua baldintzatzen dute. Era berean, unibertsitate-etapan areagotu egin ziren gizarte- eta hezkuntza-arloko defizitak, eskola-xedeak gainditzea ahalbidetu zuten dimentsioetan. Ondorioztatzen da unibertsitateek eta babes-sistemak laguntza-mekanismoak ezarri behar dituztela kolektibo horren ibilbide akademikoak errazteko. Unibertsitateko erantzukizun korporatiboak gizarte-faktoreen ondorioz kalteberatasun-egoeran dauden ikasleen premiei aurre egin behar die.


GARCÍA MARTÍNEZ, S. y GARCÍA ZABALETA, E., 2024. El acoso escolar en España: revisión y análisis de los protocolos de actuación por comunidades autónomas. Contextos educativos: Revista de educación, no. 33, ISSN 1575-023X

Eskola-jazarpena Espainiako ikasgeletan dagoen fenomenoa da, eta, horregatik, beharrezkoa da arau-multzo eta protokolo bat, balizko jazarpen-kasu baten susmoaren aurrean hasitako jarduerak bideratu eta babestuko dituena. Gaur egun, hamazazpi autonomiek dute jarduera-protokoloa, nork berea. Lan honek eskola-jazarpenaren tratamendua argitu nahi du, eta, horretarako, autonomia-erkidegoen jarduera-protokoloak aztertu dira hainbat alderdi kontuan hartuz, hala nola horien aurkezpena, justifikazioa eta oinarri duten konstruktu teoriko-legegilea, bai eta horiek ezartzen laguntzen duten baliabide osagarriak ere. Gainera, aipamen labur bat egin da bereziki kalteberak diren kolektiboen aurkako ziberjazarpenari eta jazarpenari aurre egiteko agindutako gomendioei eta orientabideei buruz. Aipatutako azterlana eta gainbegiratze-lana egin ostean, nabarmen geratu da eskola-jazarpenaren arloko hutsune juridikoa, bai eta gazte-justiziaren sistemak arazo horri hezkuntza-eremutik heltzeko egindako deia ere; horregatik da garrantzitsua hezkuntza-komunitate osoaren sentsibilizazioa eta prestakuntza. Esku-hartzeari dagokionez, autonomia guztiek antzeko jarduera-eredua dute, hau da, ikuspegi errestauratiborako joera, bai eta ziberjazarpenari buruzko ezagutza eta sentsibilizazioa ere.


SÁNCHEZ, A.M., CELA RANILLA, J.M. y ESTEVE MON, F.M., 2024. Millennials vs Centennials: ¿Diferentes formas de aprender? Pixel-Bit: Revista de medios y educación, no. 70, ISSN 1133-8482

Lan hau azterketa konparatibo bat da, bi ikaslebelaunaldik (Millennialak eta Centennialak) hartutako ikaskuntza-ereduetara bideratuta. "Ikaskuntza-ereduen" nozioa pertsonek ezagutza eskuratzeko eta zeregin akademikoak nahiz egunerokoak lantzeko erabiltzen duten antolaketan oinarritzen da. Ikerketan hezkuntza-arloko 315 unibertsitate-ikaslek hartu dute parte, eta Mann Whitneyren U probaren bidez azterketa bat egin zaie. Lortutako emaitzek erakusten dute bi belaunaldien artean alde nabarmenak daudela. Bereziki, Millennial belaunaldiak informazio zehatza bilatzeko eta edukitzeko joera handiagoa erakusten du, eta Centennial belaunaldiak, berriz, estatistikoki balio altuagoak dituzte, lan autonomoari lotutako ereduak erabiltzen baitituzte. Desberdintasun horrek iradokitzen du ikasleek azken hamabost urteetan ikaskuntza-ikuspegi desberdinak eratu dituztela, ziurrenik hainbat faktoreren eraginez, hala nola aurrerapen teknologikoak, hezkuntza-ereduaren aldaketak eta pandemiaren ondoriozko egoerak. Fenomeno horrek agerian utzi du ezinbestekoa dela hausnartzea azken urteotan bizi izan dugun gizarte-errealitateari buruz bai eta irakaskuntza-jarduera aldaketa horietara egokitzeko moduari buruz ere. Azterketa honek aldaketa horiek ulertzen laguntzen du, eta oinarri sendoa ematen du erabaki pedagogikoak hartzeko.