Ikasketak eta lana uztartzeko abentura

egilea: Gazteaukera,
Aldi berean ikastea eta lan egitea errealitate bat da ikasle askorentzat, beren erantzukizun akademikoak dirua irabazteko edo lan-esperientzia lortzeko beharrarekin orekatu nahi baitituzte. Ahalegin hori ikaragarria izan daitekeen arren, gazteen etorkizun profesionalerako erabakigarriak izan daitezkeen onura eta aukera ugari eskaintzen ditu.
Erronka handiena denboraren kudeaketa da. Eguna klaseen, zereginen, azterketen eta lanorduen artean zatitzen ikastea nekadura fisiko eta mentala izan daiteke. Gizarte- eta aisialdi-jardueretarako denbora falta ere arazo arrunta da, eta horrek isolamendu-sentsazioa eragin dezake.
Beste erronka bat errendimendu akademiko ona mantentzea da. Lan-erantzukizunak betetzeko presioak kontzentrazio-gaitasunari eta ikasteko denbora erabiltzeari eragin diezaioke, eta hori kalifikazioetan isla daiteke.
Baina, erronkak alde batera utzita, aldi berean ikasteak eta lan egiteak ere abantaila handiak eskaintzen ditu. Adierazgarrienetako bat, hain zuzen ere, lan-merkatuan oso baloratuta dauden denbora kudeatzeko eta antolatzeko trebetasunak garatzea da. Zereginak lehenesten ikastea, epeak betetzea eta hainbat erantzukizun erabiltzea oso erabilgarriak izango dira ibilbide profesionalean. Gainera, ikasten ari den bitartean lortutako lan-esperientzia erabakigarria izan daiteke graduazioaren ondoren lana bilatzeko unean. Lan-historia garrantzitsua izateak hautaketa-prozesu batean hautagai bat bereiz dezake eta kontaktu profesionalen sare bat eman.
Garrantzitsuena errutina bat ezartzea eta denbora kudeatzeko tresnak erabiltzea da, hala nola, agendak eta produktibitate-aplikazioak, bi konpromisoak betetzea ahalbidetuko duen oreka bat bilatuz. Plangintza eta laguntza egokiarekin, erronkak gaindi daitezke eta aukera ahalik eta gehien aprobetxa daiteke pertsonalki zein profesionalki hazteko.