RUBIO ARRIBAS, N., 2024. Guía para la salud y los derechos sexuales y reproductivos de las mujeres y niñas con discapacidad. Fundación Cermi Mujeres.
Gida hau desgaitasuna duten emakumeei eta profesionalei zuzendutako dokumentua da. Horren bidez, emakume desgaituei lagundu nahi zaie beren sexu-eskubideak eta ugalketa-eskubideak ezagut ditzaten, beren gorputza eta sexualitatea gehiago ezagut dezaten, beren gorputza gehiago zaindu eta goza dezaten, erabaki autonomoak eta arduratsuak har ditzaten, beren eskubideak errespetatzen ez dituzten edo urratzen dituzten egoerak identifika ditzaten, beren eskubideak defenda eta aldarrika ditzaten eta beren bizitzaren protagonista senti daitezen, beren gorputzaren eta sexualitatearen gaineko kontrola izanik.
MURCIANO RUBIA, F., 2024. Del concepto superdotación al constructo altas capacidades intelectuales. Implicaciones en las políticas educativas, la interpretación normativa y la atención a este alumnado. ADIDE-Federación. Revista de la Asociación de Inspectores de Educación de España, no. 42, ISSN 1885-0286.
Gaitasun Intelektual Handiak konstruktuan hainbat termino sartzen dira, hala nola superdotatu, gaindotatu, goiztiar, jenial, talentu eta salbuespen bikoitz, eta horiek guztiek laguntza-premia espezifikoak dituen biztanleria oso heterogeneoa hartzen dute barne. 1970az geroztik, Espainian legezko arauak promulgatu dira ikasle horien hezkuntza-arreta bermatzeko. Lege-arauen eta hezkuntza-politiken interpretazioan gaitasun handiari buruzko terminoak eta eredu teorikoak erabiltzeak dituen inplikazioak aztertzen ditu artikulu honek, baita ikasle horiek jasotzen duten arretan duten eragina ere. Gainera, ikasle horiek hautemateko eta neurri zehatzak ezartzeko hezkuntza-administrazioen erabakietan zer ondorio dituen aztertzen du. Gaitasun intelektual handietan egindako ikerketa eta Espainiako legedia eta hezkuntza-politikak alderatzen ditu, eta identifikazio-datuak, asoziazionismo aktiboa, esku hartzeko programak eta ikasleen garapenean duten eragina aztertzen ditu. Azkenik, hezkuntza-ikuskaritzak adingabearen interes gorenaren bermatzaile gisa duen zeregina nabarmendu du, eta irakaskuntza-prestakuntzarako jarraibideak proposatu, baita etorkizunari begirako analisia ere, araubide bereziko irakaskuntzei eta derrigorrezkoen ondokoei dagokienez.
KAUFMANN KAPPARI, E.H., 2024. Historias de vida de adolescentes que cometieron homicidio. Acto criminal, escritura y arte. Colectivas, parlantes y populares: algunas juventudes y violencias en México y otros países latinoamericanos. Iberoamericana, Vervuert, pp. 177-191. ISBN 978-84-9192-456-2
Dokumentuak Costa Rican hilketa egin zuten nerabeen bizitza-istorioak aztertzen ditu, eta gizarte-bazterketa, erakundeen babes falta eta krimenera eraman zituen egiturazko indarkeria nabarmentzen ditu. Planteatzen du giza hilketa ez dela banakako ekintza bat, soziala baizik, beren beharrei erantzuten ez dien sistema baten isla. Kontakizun eta erreferentzia teorikoen bidez, idazleak idazketa eta artea proposatzen ditu birgizarteratzeko alternatiba gisa, identitatea eraikitzeko eta gizartearekiko lotura lortzeko aukera ematen duten aldetik. Zalantzan jartzen du sistema penalaren eraginkortasuna, eta ikuspegi gizatiarragoen eta sortzaileagoen aldeko apustua egiten du.
- Dokumentazio zentroko artikulu nabarmenduen historikoa
- Informazio gehiago: geb-liburutegia@euskadi.eus