CABALLO VILLAR, M.B., GRADAÍLLE PERNAS, R. y FORMOSO SILVA, M., 2024. El ocio de la adolescencia: la compleja gestión y armonización de sus tiempos. Cauriensia: revista anual de Ciencias Eclesiásticas, no. 19, ISSN 1886-4945.
Artikuluaren helburua nerabeek beren eguneroko denborak (eskolakoak, eskolaz kanpokoak eta norberaren eta familiaren aisialdikoak) antolatzeko dituzten zailtasunak aztertzea da, generoaren eta ikasmailaren aldagaiak kontuan hartuta. Teo-ko (A Coruña) Udalak nerabeekin egindako ikerketa/ekintza parte-hartzaile baten esparruan osatutako galde sorta baten datuetan oinarritzen da, CON_TIEMPOs (RTI2018-094764-B-I00) I+G+B proiektuaren ekimena. Laginketa ez-probabilistiko intzidentalari esker, 12 eta 18 urte bitarteko 456 nerabek, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako ikasleak guztiak, hartu zuten parte. Emaitzek agerian uzten dute genero-desberdintasunak daudela denbora librearen eta norberaren eta familiaren aisiaren kantitateari eta kalitateari dagokienez (txikiagoa nesken kasuan), bai eta eskolako denbora eta zereginak aisialdiarekin bateratzea gero eta zailagoa dela ere, maila akademikoan gora egin ahala. Kolektibo horren gaineko denbora-presioa murriztea aldarrikatzen da, baita politika publikoak birbideratzea ere, denbora libreen eta aisialdi baliotsua izateko aukeraren autokudeaketa arduratsua egiten ikas dezaten denborak eta espazioak sustatzeko.
RUIZ SÁNCHEZ, J.C., 2024. Proletarización cognitiva y seducción efímera: la identidad juvenil frente a la omnipantalla. Encuentros: Revista de Ciencias Humanas, Teoría Social y Pensamiento Crítico, no. 22, ISSN 2343-6131, 2610-8046.
Aro digitalean, gailu mugikorrek nerabeen nortasuna birkonfiguratzen dute, eta horrek arazo ontologiko eta epistemologiko handiak planteatu ditu. Artikulu honek Gilles Lipovetskyren eta Bernard Stieglerren teoria filosofikoak aztertzen ditu, eta hipermodernitatearen eta hiperindibidualismoaren analisia (Lipovetsky) eta proletarizazio kognitiboa (Stiegler) barne hartzen dituen metodologia erabiltzen du. Ekarpen nagusiek adierazten dutenez, etengabeko konektibitateak eta kontsumismoak gazteen autopertzepzioa moldatzen dute, eta digitalizazioak, berriz, egitura psikiko eta kognitiboak nahasten ditu, eta horrek guztiak mendekotasun teknologikoa sortzen du. Azterketak eragozpenik badu, zera da: ikuspegi filosofikoa hartu du oinarri, fenomenoaren dimentsio praktiko guztiak har ez ditzakeena. Nolanahi ere, ekarpen nagusia Lipovetskyren eta Stieglerren teoriak konbinatzean datzan, nerabezaroak aro digitalean duen identitate-eraldaketa ulertzeko.
VICENTE ESCUDERO, J.L., 2024. Desarrollo de un tratamiento online basado en la web para niños/as y adolescentes. Universidad de Murcia.
Azken urteotan, haurren eta gazteen osasun mentalean eragin negatiboa izan dute hainbat faktorek, hala nola familiaren eta adingabeei arreta psikologikoa ematen dieten zentro espezializatuen arteko urruntasunak eta laguntza-baliabideen gabeziak. Eguneroko lan klinikoan antzeman da adingabeen arreta psikologikoan baliabide terapeutikoak behar direla -lehendik dagoen gizarte-eskaera handia dela eta-, zerbitzu espezializatuen eskasiari erantzuteko. Horregatik, haur eta gazteentzako online tratamendu psikologikoak gero eta ohikoagoak dira, eta osasun mentaleko hainbat arazoren aurrean eraginkorrak direla erakutsi dute. Programa horiek, gehienak, biztanleria orokorrean inplementatzeko diseinatu dira, eta, neurri txikiagoan, arazo emozionalak edo egoera psikosozial bereziak dituzten adingabeen artean inplementatzeko. Helburu horrekin garatu zen Emozioen Autoerregulazioa Hobetzeko Online Programa (MAM @); emozioen aitortzan eta adierazpenean oinarritua dago, eta hainbat moduluren bidez honako hauek lantzen dituzte: emozioak, poza, tristura, beldurra, haserrea, errua, afektua eta enpatia. Programa hori 12 eta 15 urte bitarteko adingabeei zuzenduta dago, baldin eta arrisku psikosozialeko egoeran badaude eta hainbat estres-egoerarekin lotutako asaldura psikologiko, emozional eta/edo portaerazkoak badituzte.
- Dokumentazio zentroko artikulu nabarmenduen historikoa
- Informazio gehiago: geb-liburutegia@euskadi.eus