2024ko abenduan nabarmendutako artikuluak

Argitalpen-data: 

                 


BETANCOR NUEZ, G., GÓMEZ NICOLAU, E. y AGUDO ARROYO, Y., 2024. Activismos juveniles: debates para abordar la acción colectiva juvenil en un mundo en transformación. Recerca: revista de pensament i analisi, no. 29, ISSN 1130-6149.

Gazte-aktibismoak testuinguru globalean aztertzeak gero eta garrantzi handiagoa hartu du gizarte-mugimenduei buruzko azterlanen azpieremuan. Aurkezten den monografikoak erronka eta eztabaida nagusietako batzuk jorratzen ditu, gazteek protesta garaikideetan duten zeregina ulertzeko eta parte-hartze politikoak belaunaldiz belaunaldi dituen esanahiak interpretatzeko. Eztabaida-ardatz nagusiak honako hauek dira: politizazio-testuinguru berriak kontuan hartzea, borroken dinamika transnazionala, feminismo globalen agerpena, erreakzio kontserbadorearen sorrera eta indibidualizazio-prozesuei lotutako subjektibotasun aktibista berriak. Era berean, gazte-aktibismo horiek neoliberalismoak ezarritako egiturazko mugen aurrean dituzten erronkak eta krisi-giro batean sortzen diren aukerak aztertzen dira, COVID-19aren pandemia kasu. Sarrerako testu honek ikuspegi kritiko eta multifazetiko bat eskaintzen du, gazteek aktibismo garaikidea nola birkonfiguratzen ari diren azaltzen duenaz, eta prozesu horrek berezkoak dituen tentsioak, kontraesanak eta potentzialtasunak nabarmentzen dituena.


 CABELLOS VIDAL, A., 2024. El proceso de emancipación desde acogimiento residencial. Habilidades adaptativas a la vida adulta y percepciones sobre sus procesos: una aproximación interseccional. Universitat de les Illes Balears.

Egoitza-harreran artatutako gazteak askotariko profiletakoak dira, eta premia, errealitate eta bizi-esperientzia desberdinak dituzte. 18 urterekin emantzipazio-prozesua azkar hasten dute, eta adin horretako gainerako gazteentzat pentsaezinak diren gaitasunak eta erantzukizunak erakutsi behar dituzte. Hori dela eta, egoitza-zentroak uzten dituzten gazteek lehentasuna eman behar diete egonkortasun ekonomikoari eta egoitza-egonkortasunari. Enplegagarritasuna azkar hobetu dezaketen prestakuntzak bilatzeko joera dute, eta asmo handiagoko edozein proiektu alde batera uzten dute. Halaber, prozesu horretan guztian, faktore pertsonalek eta sozialek funtsezko zeregina dute. Helduen bizitzara egokitzeko prestakuntza eta trebetasun egokiak izatea da egoitza-harreratik emantzipatzeko prozesuaren erronka nagusietako bat. Emantzipazioari laguntzeko programek arriskua moderatzen lagundu dute trantsizioan; hala ere, plaza erabilgarriak eta egonaldi-denbora mugatuak dira.


RENESES BOTIJA, M., RIBERAS GUTIÉRREZ, M. y BUENO GUERRA, N., 2024. ¿Quién comparte fake news?: consumo y distribución de información entre adolescentes y su relación con el discurso de odio. Revista de educación, no. 406, ISSN 0034-8082.

Gazteak bereziki kalteberak dira fake news delakoen aurrean, batez ere sare sozialen bidez informatzeko joera baitute. Gainera, albiste faltsu horien edukiaren zati handi batek gorroto-mezuak jasotzen ditu, eta, beraz, gutxiengoen aurkako diskriminazioa bilatzen du. Artikulu honek Europako zortzi eztabaida-talderen emaitzak eta eskualde-mailako inkesta adierazgarri bat (Madrilgo Erkidegoa) aurkezten ditu, gazteek online informazioa (fake news delakoak barne) nola eskuratzen eta partekatzen duten azaltzeko. Azterlana Interneteko adingabeei eta arriskuei buruzko H2020 RAYUELA Europako proiektuaren parte da. Emaitzek erakusten dute gazteek nahiago dutela sare sozialen bidez informatu, nahiz eta onartu bitarteko tradizionalak fidagarriagoak direla. Izan ere, lehenengoek bideo gehiago erabiltzen dituzte, jende gehiago biltzen dute eta kontrako iritziak dituzten iruzkinak argitaratzen dituzte. Era berean, nahita eta nahi gabe albiste faltsuak partekatzen dituzten nerabeen arteko aldeak deskribatzen dira.