Norentzat da prestakuntza eta zer lortu nahi duzue?
Era batera edo bestera nerabe eta gazteekin lan egiten edo kolaboratzen duten pertsona guztientzat diseinatu dugu prestakuntza hau, dela hezkuntzaren, gizartearen, kirolaren edo familiaren esparruan. Hartzaile nagusien artean daude, adibidez, hezkuntza formaleko eta ez-formaleko profesionalak (irakasleak, orientatzaileak, aisialdiko monitoreak), udaletako, administrazio publikoetako langileak, esku-hartze sozialeko profesionalak, eta kirol-taldeak zuzentzen dituztenak edo gazteekin boluntario-lanak egiten dituztenak.
Helburu nagusia ez da soilik ezagutza teorikoak ematea teknologia digitalaren funtzionamenduari buruz eta horrek osasun mentalean dituen ondorioei buruz. Gailu elektronikoen erabilera osasungarriagoa eta kontzienteagoa bultzatu nahi dugu. Horrek, alde batetik, autoerregulazioa sustatuko du eta, bestetik, pantailen aurrean ematen den denbora orekatuko du hazkunde pertsonalerako eta ongizate emozionalerako funtsezkoak diren beste jarduera batzuekin. Gainera, garrantzi berezia ematen diogu osasun mentaleko arazoen prebentzioari eta gazteen balioak, autoestimua eta sozializazio-trebetasunak garatzeari.
Zer eduki landuko dituzue saioetan?
Hainbat egunetan zehar, mundu digitala bere konplexutasun osoan jorratuko dugu. Lehenengo multzo batean, arretaren ekonomiaren ideia aurkeztuko dugu, eta azpimarratuko dugu nola teknologiko handiek beren negozioaren zati handi bat datuen bilketan eta erabiltzaileen atxikipenean oinarritzen duten. Pantailetara konektatuta mantentzera bideratutako pertsuasio-teknikak (bisualak, entzumenezkoak edo psikologikoak) aztertuko ditugu. Ikuspegi horretatik, estrategia horiek osasun fisiko eta mentalean duten eragina arakatuko dugu, eta arreta berezia jarriko dugu nerabeengan, garapen kognitibo, emozional eta sozialaren une garrantzitsuan daudelako.
Bigarren blokean aztertuko dugu sare sozialek, bideojokoek eta beste aplikazio batzuek identitatearen eta autoestimuaren eraikuntzan duten eragina. Etengabeko konektibitateak eta berehalakotasun-kulturak gazteen bizitza nola baldintzatzen duten hausnartuko dugu. Izan ere, bi alderdi horiek sozializazioan, norberaren pertzepzioan eta lorpenen eta porroten balorazioan eragin handia dute. Aldi berean, zibersegurtasunari buruzko gaiak jorratuko ditugu, eta adingabeei zein helduei eragin diezaieketen beste praktika kaltegarri (ziberjazarpena, sexortsioa, groominga) batzuk prebenitzeko eta kudeatzeko estrategia argiak eskainiko ditugu.
Hirugarren multzoan, arreta arlo psikologikoan eta emozionalean jarriko dugu. Terapia sistemikoaren edo epigenetikoaren bidez, familia- eta gizarte-inguruneek nerabeen osasun mentalean duten eragina aztertuko dugu, baita konpondu gabeko arazo emozionalen edo bizipen traumatikoen ondorioak ere. Horrez gain, nerabezaroan ohikoenak diren buruko nahasmenduei helduko diegu (antsietatea, depresioa, autolesioak edo jokabide suizidak), eta garaiz detektatzeko eta prebentzio eraginkorrerako bide posibleak azalduko ditugu.
Azkenik, prestakuntzaren azken txanpan, osasun integralaren ikuspegi holistikoagoa eskainiko dugu. Adimen emozionalak, autoestimuak eta pertsonen arteko harremanen kalitateak duten garrantzia nabarmenduko dugu adikzioaren, bakardadearen edo gehiegizko esposizio teknologikoaren aurkako babes-faktore gisa. Adibide praktikoetatik eta kasu errealetatik abiatuta, ekimenak eta ohiturak partekatuko ditugu, pantailekin bizikidetza orekatuagoa izateko eta, aldi berean, laguntza afektibo eta sozialeko sareak indartzeko.
Nola garatuko duzue prestakuntzaren metodologia?
Ikuspegi metodologikoak azalpen teoriko laburra eta parte-hartze aktiboa uztartzen ditu, betiere ikasitakoaren aplikazio praktikoa bilatuz. Saio bakoitza gutxi gorabehera bi orduko moduluen inguruan egituratzen dugu, eta modulu horiek, era berean, hogei minutu inguruko azalpen-blokeetan banatzen dira. Multzo horietako bakoitzaren ondoren, talde-elkarrizketarako espazio bat irekitzen dugu, zalantzak argitzeko, esperientziak trukatzeko eta landutako gaiari buruz kolektiboki hausnartzeko.
Gainera, kasu errealen erabilera azpimarratzen dugu kontzeptu teorikoak eta esku hartzeko estrategiak irudikatzeko. Egoera zehatz horien bidez, eremu digitalean haurrei eta nerabeei laguntza ematean ohikoak diren akatsak eta asmatzeak identifikatzen ditugu, eta testuinguru bakoitzaren beharretara hobeto egokitutako konponbideak lantzen ditugu. Horrela, prestakuntzak kontzeptu-maila hutsa gainditzen du eta egunerokoan aplika daitezkeen gaitasunak eta baliabideak ematen ditu.
Era berean, ikastaroak beti sustatzen du elkarrekintza eta elkarlaneko ikaskuntza. Kontuan hartzen dugu gazteekin zuzenean lan egiten dutenen esperientziak jakintza praktikoaren iturri baliaezinak direla. Parte-hartzaileen motibazioa eta konpromisoa indartzeko, autokritikara, enpatiara eta proposamenak batera egitera daramatzaten dinamikak eta ariketak planteatuko ditugu; horrela, parte-hartzaile bakoitzak egokitu ahal izango ditu edukiak bai bere errealitatera, bai eta harremana duten nerabeen errealitatera ere.